od m.landova » 02 črc 2011 16:58 
			
			"FEJETON" otištěný výše, vyšel dnes v MF. Předpokládám, že první prázdninovou sobotu lidi dost noviny čtou, takže je "pes v kotelně"  rozesmál. Chodí mi mnoho ohlasů, spoustě lidí se to líbí - to mě těší. Předpokládám, že někomu se to také HODNĚ NELÍBÍ" - to mě těší ještě víc.
Tak jsem si pro potěšení napsala další:
ŘEDBUL  DO  ŠKOL!
	Po úspěchu státních maturit přichází na naše střední školy nový, jedinečný a skvělý projekt zvaný „Ředbul“. Průkopníkem této zcela novátorské metody je školský odbor Ústeckého kraje, pilotní školou, která jej přivedla téměř k dokonalosti, je Gymnázium JJ v Litoměřicích, kde se o jeho realizaci úspěšně zasazují již dva roky.
Podstata projektu spočívá v tom, že studenti ani nepoznají, že studují. Místo toho mají příjemný pocit, že se baví, relaxují, sledují domácí kyno /oprava: kino/ , konzumují různé pochutiny, popřípadě si ti starší mohou vykouřit cigaretku. Hlavním cílem je zkrátka spokojený a co možná nejblbější student. Základem pro realizaci nového projektu je samozřejmě školní bufet a tělocvična. Máte-li bufet a palubovou podlahu, máte vše potřebné a důležité pro školu. 
Učebnice a sešity do školy žáci nenosí, neboť nikdy netuší, které předměty budou na rozvrhu – celý program je založen právě na bázi překvapení a nečekaných zvratů. K dalším „adrenalinovým“ prvkům patří např. časté výměny učitelů na principu „škatulka,batulata“, kdy okoukaný vyučující je záhy  po několika měsících vystřídán méně známým, popřípadě zcela neznámým „týpkem“, u kterého mají žáci v co nejkratší době zjistit, na jaký předmět je vlastně aprobován, či zda vůbec něco umí. V případě, že  nic neumí, přichází fáze č.2, kdy jsou do projektu zapojeni  i rodiče žáků. Ti mají za úkol docílit všemi dostupnými zákonnými prostředky výměny učitele, a to tak, aniž by to poškodilo pověst školy nebo jejího vedení. 
Někdy se stává, že vyučovací nedorazí do hodiny vůbec. Tehdy mají žáci příležitost ukázat nadání k samostatné práci – oblíbené je např. vytváření různých transparentů, informujících o  činnosti školy, zpodobování dětských „idolů“ z řad členů vedení, psaní oslavných traktátů na sociální sítě, kreslení výstižných komiksů o dění v prostorách gymnázia apod. Přátelskou atmosféru mezi studenty a kantory dokresluje třeba i takový detail, jakým je spontánní nošení stejného oblečení. Ve škole panuje stále veselá a dobrá nálada, podpořená častou přítomností médií nebo příslušníků policie.
Pochopitelně se do tohoto projektu nehodí lidé, kteří nejsou schopni týmové spolupráce, různí individualisté a prudiči s vlastním názorem, kteří by chtěli ve škole zastarale normálně vyučovat, chodit včas do hodin a nutit žáky k práci, ba dokonce spravedlivě klasifikovat, co žáci umějí. Nepochopili, že o to, jestli někdo něco umí, zde vůbec nejde. S takovými nepřizpůsobivými individui se musí škola samozřejmě rozejít – do nového myšlení a pojetí vzdělávání se rozhodně nehodí. 
Celý projekt, kterému tolik fandí osvícené krajské vedení a který – jak doufáme -  se postupně rozšíří na všechny střední školy našeho pokrokového severu, má před sebou světlou budoucnost: vychovat co možná nejhloupější příští voliče, kteří svými hlasy zajistí dostatečný mandát pro neomezenou vládu  geniálních politiků.