Dnes jsem se byl podívat na autobusovém nádraží.
Z pohledu cestujícího pěkné. Hodně zeleně, různých keříčků, zatím čisto, celkem vše přehledné. Takže cestující budou asi spokojeni.
Ale rád bych věděl, jestli se někdo zeptal řidičů autobusů, jak se jim tam jezdí. Tak jsem se zeptal. A dostal jsem odpověď, kterou jsem očekával. Špatně se jim tam jezdí.
Projektant se opět vyřádil na velkém množství různých ostrůvků, rozšíření ploch pro zeleň na úkor šířky vozovky. Pokud možno všechny výjezdy a vjezdy co nejostřejší úhly zatáčení aby se tam co nejhůř jezdilo.
Už odbočení vlevo na autobusové nádraží je dost nešikovné. Řidiči mají snahu odbočovat již druhým vjezdem, což je výjezd z nádraží směrem doleva na Terezín. Nic je neupozorňuje na to, že vjedou do protisměru. Z pohledu řidiče se totiž zdá to správné odbočení jako by pokračovalo rovně ke stanovišti TAXI a ne doleva.
Pokud tedy trefí řidič autobusu správný vjezd, pokračuje po značně nerovné vozovce až k místu, kde bude odbočovat do nádraží vpravo. Zde narazí na první zúžení pomocí ostrůvku a musí si správně nadjet. Následuje další odbočení vpravo, kde díky vybudovanému prostoru pro trávník musí opět hodně nadjíždět, aby nevjel na obrubník. Projede nádražím ke svému stání. Naloží cestující a vycouvá zpět na vozovku. Přitom doufá, že se mu někdo nedostane za autobus kam nevidí. Většinou couvnou jen tolik, aby mohli pokud zde nejsou další autobusy projet napříč přes stání dalších autobusů. Při výjezdu čeká řidiče křižovatka, kde řidič, který vyjíždí musí na příkaz dopravní značky STOP zastavit vozidlo. Toto se nekoná. Ani jeden z řidičů vozidlo nezastavil. Ani se jim nedivím, protože při množství autobusů, které se tam potká by stačila dopravní značka Dej přednost v jízdě. Ale je možné, že se nějaké zvídavé dítko po absolvování výcviku cyklisty ve čtvrté třídě zeptá, jestli taky nemusí na kole zastavovat.
Opět následuje výjezd mezi obrubníky a ostrůvky.
Je mi záhadou, proč projektant nenaplánoval jízdu autobusovým nádražím opačným směrem. Tím by se vyhnul křižovatce v zádní části nádraží a dráhy autobusů by se vůbec neprotínaly. Ale nejsem projektant.
Takže z hlediska cestujících je asi spokojenost, kromě nemožnosti vjet pro někoho k nádraží protože je zde málo parkovacích míst. Ale zase je tam krásně široký pruh zeleně. Tam, kde dříve stálo TAXI.
A když se to tak vezme, cestujících je víc než řidičů autobusů a tak by se mohlo zdát, že je vše v pořádku.