od laik » 17 pro 2015 17:40
Ne nádraží, ale revitalizace trati Lovosice-Žalhostice. Jeden z důvodů pro opravu trati v řádu stamiliónů zvýšení traťové rychlosti z 50 km/h na 90 km/h. Výsledek dle nového jízdního řádu ČD v praxi : Lovosice-Litoměřice horní nádraží - 1 minuta. Modernizace zabezpečovacího zařízení Litoměřice-horní nádraží sníží dobu potřebnou pro uzavření závor u tkzv. Pokratických závor, doposud je opak pravdou. Vnímám, že vlaky jezdí, nový přechod je bariérový, zákazové značky nikdo nerespektuje, kontrolu nikdo neprovádí. Na straně druhé nechápu medializaci preventivních dopravních akcí u železničních přejezdů 2 x ročně, při masivním nasazení policistů a množstvím zjištěných přestupků. 10 minut u stávajícího řešení vydá za 10 let podobných akcí. Dle mého selského rozumu je opatření jednoduché - přechod zprovoznit, osadit upozorněním na možnost projíždějícího vlaku případně upozorněním přechod na vlastní nebezpečí. Nemusím nic kontrolovat, nikoho postihovat, umožním méně zdatným plynulý přechod a represivní složky se můžou věnovat důležitějším věcem a to za situace, kdy několik stavebních panelů použiji vhodnějším způsobem. Složité, odporuje to normám, předpisům, tak je potřeba iniciovat změny případně hledat alternativní řešení. To nezmohu já, ale je řada lidí placených za uvedené služby. Obdobně nerozumím obsazení stavědel zaměstnanci za situace, kdy vyhybná kolejová pole jsou zcela v jiném místě a ovládaná elektricky. Nechápu pracovní náplň zaměstnance sledující průjezd vlaku na rovné koleji cca 100 m od nádraží. Zaměstnanci/pracují ve směnném provozu / to opravdu nezávidím, ale firmu považuji za ne zcela efektivní.