Úprava kruhového objezdu bude možná až po otevření starého mostu. Teprve potom bude kruhový objezd předán městu a to zabezpečí pomocí SÚS úpravu. Ta bude spočívat v tom, že z kruhu se vytvoří elipsa a tím bude možné vjet více do hloubky kruhového objezdu a odstraní se přejíždění obrubníku u restaurace. Ale pokud se udělá pouze elipsa bez posunutí směrem do města, dojde k tomu, že vozidla budou mít problém nepřejíždět obrubník uvnitř kruhového objezdu. Už teď to dělá některým řidičům potíže.
Kruhový objezd je takový jaký je. Při cestováni po ČR jsem nabyl názoru, že je to stále více o lidech-řidičích. Jsou kruháky mnohem menší než tento a projíždějí je kamiony bez větších potíží. Proč dokáže padesát řidičů projet celkem bez problémů a pak se přižene jeden, který jede přes mrtvoly. Zřejmě se v tu chvíli nevěnuje jízdě jak by měl, telefonuje, je ospalý, nebo co já vím co ještě mu brání věnovat své práci naplno. A to nemluvím pouze o tomto objezdu, ale o objezdech obecně. Proč jsou vyvalené kostky na Kocandě když kruhák je dostatečně veliký? Nemá cenu filozofovat o kvalitě řidičů, to má širší souvislosti. Musíme věřit, že po ukončení opravy mostu se to zlepší a většina kamionů se průjezdu města vyhne.
Je to marný, marný, marný !! Týden po umístění nového zábradlí jsme tam kde jsme byli. Zbytečná práce, zbytečné peníze a opět usnadnit možnost zranění, které chodcům hrozí. Postupně bylo zábradlí několikrát zachyceno, ale dnes dílo opět dokonal řidič kamionu( podle slov těch co tam zrovna byli, řidič místní firmy) . Foto je pořízeno již po narovnání zábradlí, které leželo na chodníku, po kterém se nedalo projít. Takže pokud by se tam v tento okamžik pohyboval chodec, ležel by přimáčknutý na chodníku. Ale nikomu to nevadí a budeme čekat až tento moment nastane a opravdu ke zranění dojde. Na prvním fotu je vidět ne zrovna ideální místo k odstavení vozidla.
Doposud netknuté zábradlí do ulice Čs.armády je dole. Opět se nějaký řidič vyznamenal. Přesto, že je tam horší nájezd než do Liškovy ulice, omezení týkající se délky vozidel zde není. Protože zábradlí ještě nikdo nezvedl a nenarovnal, je vidět, jak je nebezpečné pro chodce. Pokud se tam chodec bude nacházet, zábradlí ho srazí .
Včera bylo zábradlí kompletně odstraněno. Takže, čím nás překvapí odborníci nyní. Že by přišli na to, že zábradlí nebylo to pravé ořechové ? Přijdou s něčím co má smysl nebo to bude opět pokus - omyl.
Copak kruhák, ten je tady propíraný dost dlouho a asi ještě bude. Když kouknu na ten barák, tak z toho jde taky hrůza, aby mě nevzal kus omítky do hlavy. Dole mě fikne kamion a dodělá mě omítka. Pěkný vyhlídky.
Ano, pravdou je, že z tohoto pohledu barák moc pěkně nevypadá. A možnost spadnutí kusu omítky je docela reálná. Ale už jsou tam plastová okna. Takže , někdy možná.
Proč jezdí řidiči špatně jsem popsal na straně 3. 1. Přijíždějícího řidiče navádí ostrůvek k zatáčení doprava. Takže ostrůvek zúžit, nebo použít pouze vodorovné značení. 2. Prstenec z dlažby snížit na úroveň vozovky a kousek posunout, ale upravit výjezdový oblouk. Pokud se udělá pouze elipsa, dojde k tomu, že zadní kola návěsů budou přejíždět obrubník na vnitřní straně vozovky.
Ještě jedno řešení připadá v úvahu. Zmenšit vnitřní průměr kruhového objezdu a tím se posune i prstenec. Ale bylo mi řečeno od odborníků, že to nejde, protože vozidla jedoucí z města by jezdila příliš rychle. Kdyby se tímto někdo zabýval dříve, tak úplně nejjednodušší bylo posunout celý kruhový objezd blíže k centru města. Ale neznám jestli jsou nějaké důvody, které tomu bránily.