Petr Urbánek píše:vodomerka píše:ano, to je přesně ta nejkontroverznější a nejdražší část celého cyklogenerelu, bohužel... :/
Navrhuji si položit otázku zda by tato údajně "nejkontroverznější a nejdražší část" stála při efektivním tendrování dodavatele bez obvyklých malých domů ap. více než např. rekonstrukce gotického hradu (investice převyšovala 165 mil.Kč a provozní náklady jsou každoročně dotovány z městského rozpočtu částkou převyšující 5 mil.Kč) ?
Další otázkou je kterou z těchto dvou staveb by občané města využívali více a která by tedy pro ně měla větší přínos ? U mně jednoznačně vítězí cyklostezka s bezpečným propojením sídlišť a Českého středohoří s centrem města a cyklostezkou podél Labe, která by navíc předešla smrtelným úrazům chodců na Pokratických závorách jelikož by sloužila i jako podchod pod železniční tratí. Její každoroční provoz by byl mnohem levnější než u gotického hradu a kromě většího přínosu pro naše spoluobčany by jednoznačně podpořila také zvýšení turistického ruchu o nějž se tak neúspěšně město stále pokouší.
Na dubnovém veřejném fóru 10 největších problémů Litoměřic se na 2. místě umístil požadavek občanů "Zlepšit cyklodopravu ve městě". Pro doplnění zde uvádím, jak plánuje tento požadavek řešit vedení města dle návrhu odsouhlaseného na posledním jednání zastupitelstva města dne 24.7.2014 :
Navrhovaná opatření:
1) aktualizace tras, průběžné osazování dopravního značení na trasy, které nevyžadují stavební úpravy, příprava projektové dokumentace na realizaci trasy od Terezínské Kotliny, přes Tyršův most do ulice Vavřinecká.
2)prověření možnosti získání vhodného dotačního titulu
Z tohoto plánu jasně vyplývá, že i přes zcela jasný požadavek občanů se vedení města nehodlá téměř vůbec zabývat zlepšováním cyklodopravy ve městě, ale preferuje realizaci cyklostezky do Terezína, jejíž realizace je samozřejmě mnohem jednodušší.
Kritéria dle nichž vedení města vybírá projekty k realizaci nebyla nikdy publikována a tak nám nezbývá nic jiného než se dohadovat. Skutečný veřejný zájem občanů v nich ale bohužel vždy nevidím.
Výborná zpráva je, že kraj vrací obchvat do svých plánů investic a bude hledat vhodný dotační titul. Výborná zpráva je také to, že se pravděpodobně nové vedení radnice začne zabývat cyklistickou dopravou po městě a bude konečně realizováno jedno z největších přání občanů. Současné vedení jaksi nepochopilo, že mezi voliči je také dost cyklistů. Nepochybně bylo radnicí uděláno na přípravě vybudování západní komunikace dost práce, pořád ale radnice nedokázala vysvětlit občanům hlavní smysl a přínosy řešení trasy a především proč bude konec u pokratických závor. Je to velká škoda, protože potom dochází ke zbytečným diskuzím a dokonce k odsuzování celého projektu. V tuto chvíli projekt naopak potřebuje širokou diskusi, hledání dobrých nápadů a možných řešení,
jak nejlépe vyřešit všechny dopravní souvislosti jako např. cyklistický koridor, který je možné vybudovat ideálně a za nejmenších nákladů pro město pouze při výstavbě západního přivaděče redsp. křižovatky u závor.
http://litomericky.denik.cz/zpravy_regi ... 40801.html