Stránka 1 z 1

Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 14:30
od worwan
Plánované snížení nosnosti Tyršova mostu a objížka na most gen.Chábery pro nákladní dopravu nad 28tun :o přispěje k zajímavým situacím v centru a zejména v ulici Na Valech. Zvláštˇpo demontáži semaforů...... :mrgreen:

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 16:02
od Ing. Ivo PERNA
Dobré odpoledne, krásné odpoledne.
Je to situace velmi špatná. V současné době probíhají práce na projektu ( fa PONTEX Pha a.s. )na opravu dvou inundačních mostů na Želetické straně. I zde jsou střetová místa, ale město se snaží o co nejpřijatelnější formu této opravy. Ale jasně vyplývá, že se most bude po dobu opravy muset uzavřít. A k tomu přibyl další problém, který zmiňujete a to je železniční nadjezd nad tratí ČD 072 jež nastal po mimořádné mostní prohlídce. Otázka je, kdy se najdou peníze u investora, kterým je ŘSD Ústí n.L., aby se mohlo s opravou začít. Podle mého názoru, vycházejícího ze znalosti fin. situace státu, to nebude tak rychle. Jisté je, že po dobu opravy Tyršova mostu se vysoké dopravní zátěži ulice Na Valech nevyhne.

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 18:03
od ronyk
Dle mého názoru se ukazuje, že stavba nového mostu v těchto místech městu v autodopravě nepomohla. Když už se pan Perna se snaží odpovědět a jsem tomu velice rád, mohl by se zmínit jak se při jednáních hovoří o provozu kamiónů přes ulici na Valech po dobu ca 1,5 roku bez semaforů a přes sprzněný kruhák na Vojtěšském náměstí ? Jako řidič pohybující se po Litoměřicích v tom vidím docela zásadní problém. Děkuji.

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 18:13
od dotik
Trošku mimo pro Ronyka...
1. takže kvůli roku a půl uzavření Tyršova mostu se měl radši postavit druhý hned vedle (východní varianta)?

2. dokáže mi prosím nějaký dopravní odborník vysvětlit, jak pomůžou semafory Na Valech průjezdné dopravě ulicí Na Valech směrem na Českou Lípu? Jaký je rozdíl mezi tím, když tam jsou a když tam nejsou...projede míň kamiónů? Skoro bych řekl, že denní průměr bude stejný v případě, jestli svítí nebo nesvítí červená

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 27 črc 2010 19:32
od Ing. Ivo PERNA
Dobrý večer, krásný večer.
Vyhnul jsem se semaforům záměrně. Mým osobním názorem je, že za současného stavu bude při předpokládané zátěži této komunikace dost obtížné odbočit z ulic Sovova a Osvobození doleva. A kruhák na Vojtěšském náměstí, ať se zdá jakkoliv zpackaný, tak opět umožní snadnější napojení z ulic Liškova a ČSA. Ale opět zde prezentuji jen názor svůj. Při jednáních se z důvodů opravy Tyršova mostu a jeho uzavření, bere doprava po Valech jako nutné zlo. S tím se asi těžko nyní něco nadělá. Opět tvrdí Perna, že čím dřív, tím líp. S tou agonií je zapotřebí počítat a mačkat zhotovitele do co nejkratšího termínu dokončení opravy mostu. A to bude asi to nejdůležitější. Před čtyřmi, pěti lety se panu starostovi povedlo také dojednat opravu mostu o víkendech. Věřím, že se podaří prosadit i tento požadavek. A nebudu a nechci zde hodnotit rozhodnutí o stavbě mostu před cca 20 lety, že bude na dnešním místě. Přeji všem čtenářům těchto stránek hezký zbytek dne.

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 28 črc 2010 06:34
od ronyk
Pouze pro dotika:
Umístění mostu dle mého názoru mělo být více proti proudu a mělo řešit dopravu na Českou Lípu, včetně kamionů.
Ale tato diskuze je již planá a nemá cenu v ní pokračovat.
Ale semafory je věc jiná, vzhledem k nucené bezohlednosti řidičů kaminónů vesměs, zatím si nedovedu představit
jejich dobržďování na přechodech na Valech, budu-li v tuto chvíli chodec bál bych se na přechod strčit nos a až nastane husí pochod chodců (to zase z pohledu řidiče) , tak to bude zase ta lepší varianta. Nebude to vztek a skřípění zubů, ale mám obavy, že to bude pláč a skřípění plechů v tom lepším případě. Vidím to černě, že ? Snad lepší vidět to černě a očekávat zajištění bezpečnosti chodců a řidičů než-li to nechat náhodě, fakt to nebude sranda.

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 28 črc 2010 11:34
od dotik
Ronyk > myslím, že to vidíš reálně - já jsem bohužel idealista a věřím v lidi :) proto stále doufám, že se lidi budou k sobě chovat slušně - i na přechodech :)

A most: vhledem k tomu, že existuje varianta na východní obchvat, tak západní most je nejlepší řešení, ale celkové dopravní řešení není dokončené...a z pohledu životnosti mostů prostě dříve nebo později dokončené bude...akorát to možná bude za 10 let...
chybí:
1. napojení z nového mostu do města
2. oprava Tyršova mostu
3. východní obchvat přes autobusové nádraží a pole za výstavištěm směrem na Českou Lípu...
Celková investice za tyto tři body je podle mě cca. 700 mil.? Možná mě někdo upraví...částka je spíš pro představu velikosti investice, než konkrétní přesná informace...

Dotace na dopravní infrastrukturu mohou být 85% EU, 7.5% kraj, 7.5% město??? - nevím jak je to u nás v kraji a s současném období...takže zase berte s rezervou :)
7.5% z města je 52mil. - laický výpočet jen pro radost...možná nějaký ekonomický odborník má přesnější čísla...nebo někdo z projektového týmu na městě...

Pak ale jednoduše vyřešíte náklaďáky ze Žernosek na Českou Lípu - na kruháku u nového mostu dáte zákaz vjezdu, do Mlékojed zákaz vjezdu, pošlete je po E55 směr Terezín, uhnout na starý most a přes východní obchvat pryč z města...najedou o cca. 10 km více (možná ani ne) ale nepojedou přes město - takže nemusí jet třicítkou přes několik kruháků, takže stále řadí, jednou na jedničku...

Re: Uzavření Tyršova mostu pro NA

PříspěvekNapsal: 28 črc 2010 16:10
od Fipoch
Souhlasím s Dotíkem. Vypadá to, že o tom přemýšlí. Mám podobný názor.