od trejbalik455 » 29 srp 2020 20:35
Dovolte abych na to reagoval, jsem z oboru. Přejezdy jsou ve většině případů již ovládány jízdou vlaku. Doba potřebná k zavření přejezdu je u každého přejezdu počítána individuálně. Pokusím se stručně rozvést. Když vlak vjede do přibližovacího úseku, tak se spouští aktivace přejezdu (tzv. předzváněcí doba). Délka přibližovacího úseku záleží na mnoha faktorech. Patří sem například traťová rychlost, počet traťových kolejí, doba potřebná pro bezpečný přejezd vozidel respektive přechod chodců (a to i těch pomalých - např. seniorů). Neberou se v potaz zastávky, které jsou v tomto úseku, jelikož přibližovací úsek je společný pro všechna kolejová vozidla tzn. i pro ty, která na zastávkách nezastavují.
V Litoměřicích je to navíc složitější, jelikož se přejezd nachází v obvodu stanice a jízdní řád je takový, že přijede vlak od Lovosic a ihned jede vlak jiného dopravce opačným směrem. Na horním nádraží jsou navíc návěstidla závislá na přejezdech (tzn. že dokud nebudou závory dole, vlaku se nerozsvítí zelená do Lovosic).
Samozřejmě by bylo možné po projetí vlaku od Lovosic zvednout závory, nicméně o několik sekund později by byla spuštěna opět signalizace a následovala by další předzváněcí doba. V aktuální situaci je proto nejvhodnější, když přejezd zůstane zavřený po celou tuto dobu, ačkoliv se to může zdát pro veřejnost jako věčnost. Řešením by bylo, kdyby byl jízdní řád upraven tak, aby nedocházelo k příjezdu a následnému odjezdu, ale jelikož se jedná o vlaky, které jsou přípojem pro dálkové vlaky v Lovosicích, moc možností úprav nelze vymyslet.
Jakub Trejbal