Stránka 1 z 2

Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 25 črc 2014 12:07
od Honza
Aktuální vývoj dostavby přivaděče k novému mostu: http://www.severoceskydenik.cz/kauzy/us ... meric.html

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 25 črc 2014 15:18
od anonymys
tak to jsem zvědavej jak se jim povede vyřešit tu světelnou křižovatku u pokratických závor, držím palce.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 26 črc 2014 00:36
od elixdragon
Nemáte někdo na katastru známého, kdo by se podíval komu patří tyto pozemky?

Červená znamená neudržovaný třešňový sad plný divokých prasat (zahrádkářům se dostávají do zahrad a ničí úrodu), tipoval bych to na starého Pošíka, ale ten to "prý" už nevlastní.

Žlutá znamená doupata feťáků, ožralů a bezdomovců a semeniště hrozného bordelu a žloutenky.

Obrázek

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 26 črc 2014 06:04
od ronyk
No žlutá oblast je zřejmě města a červená Pozemkového úřadu, resp.státu. Když si dáte práci ,můžete hledat na katastru sám přes internet.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 26 črc 2014 08:53
od elixdragon
Aha, ani jsem netušil, že můžu nahlížet bezplatně :D děkuji už to mám.

http://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObje ... yQRrcLCpA=

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 črc 2014 08:20
od winie
obzvlášť světelná křižovatka u pokratických závor bude hodně výživná.....

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 črc 2014 09:44
od vodomerka
obzvlášť pokračování od vyústění přivadeče u Pokratických závor bude parádní. jak se provoz bude postupně ředit a hledat si cestu městem na Českou Lípu :(

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 črc 2014 14:26
od litelot
Tady chybí jedna zásadní informace, kterou město bohužel svým občanům nedokázalo vysvětlit. Není to část obchvatu na Českou Lípu ale přivaděč (a odvaděč dopravy) do města od nového mostu a dálnice. Důvod je jasný. 2/3 obyvatel Litoměřic žije nad závorami na severních sídlištích a denně tedy jezdí převážně Pokratickou a Masarykovou ulicí. Ráno za prací ven z města a večer zpátky. Tranzitní doprava na ČL je daleko menší. Obchvat na Českou Lípu okolo Horního nádraží a dále okolo nemocnice nemá smysl a ani by nemohl být z důvodů dnešní zástavby realizován. Obchvat na Českou Lípu se plánuje naopak okolo Dolního nádraží a Penny, směrem ke staré plynárně s vyústěním u bývalého autocvičiště. Hlavním důvodem je zklidnění dopravy na Kocandě a okolo ZČ.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 črc 2014 14:34
od vodomerka
litelot píše:Tady chybí jedna zásadní informace, kterou město bohužel svým občanům nedokázalo vysvětlit. Není to část obchvatu na Českou Lípu ale přivaděč (a odvaděč dopravy) do města od nového mostu a dálnice. Důvod je jasný. 2/3 obyvatel Litoměřic žije nad závorami na severních sídlištích a denně tedy jezdí převážně Pokratickou a Masarykovou ulicí. Ráno za prací ven z města a večer zpátky. Tranzitní doprava na ČL je daleko menší. Obchvat na Českou Lípu okolo Horního nádraží a dále okolo nemocnice nemá smysl a ani by nemohl být z důvodů dnešní zástavby realizován. Obchvat na Českou Lípu se plánuje naopak okolo Dolního nádraží a Penny, směrem ke staré plynárně s vyústěním u bývalého autocvičiště. Hlavním důvodem je zklidnění dopravy na Kocandě a okolo ZČ.


obchvat ze starého mostu je jasný. ale tenhle přivaděč z dálnice prostě tranzit od Mostu na Lípu zvedne. navíc do zahuštěné Masaryčky a Na Valech. s dopravou směrem na ČLípu se uvažovalo, ale nikdo nepřišel na proveditelné řešení :/

já si jinak teda pořád myslím, že nejlepší řešení by byl obchvat a snažit se tranzitní dopravu od centra co nejvíc odklonit. extrémní přivaděč je pražská magistrála - a teď taky nikdo neví, co s ní.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 črc 2014 15:09
od litelot
Tohle není jako pražská SJ magistrála. Příjezd a odjezd do města je v podstatě mimo současnou zástavbu, který kopíruje železniční trať.
Největší otazník zůstává nad vyřešením křižovatky u pokratických závor. Kruhový objezd kvůli trati nejde, takže je jediné řešení v semaforech.
I tak to bude dost unikátní sladit semafory a drážní signalizaci.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 28 črc 2014 16:28
od elixdragon
Já bych udělal konečnou na cihelně a od tama kyvadlovku kakabusem. A z horního na lípu a bylo by, stejně tam jezdí poloprázdné vagóny. Vždy když čekám až přejede vlak (pokratický přejezd), tak koukám na počet lidí a mám pocit, že by je uvezla i drážní drezína.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 30 črc 2014 08:39
od winie
školní vlaky jezdí vytížené dobře. Rušení trati je nesmysl. Zajímavějším řešením by bylo zahloubení trati pod budoucí křižovatku - což by bohužel bylo pro investora finančně neúnosné. Jinak dopravy bych se nebál - ti co pojedou do mostu, tak dnes už stejně jezdí mrázovkou a pak po valech, takže tam rozhodně provoz nevzroste. Já opravdu vidím jediné a dost podstatné slabé místo právě ve světelné křižovatce - při špičce se to ucpe ze všech stran, protože všechny navazující komunikace defakto nemají substitut a jsou hodně frekventované.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 00:05
od litelot
Dobře vyřešit křižovatku u pokratických závor bude určitě z celého projektu největší oříšek pro dopravní inženýry. Již několik let probíhají různé diskuse ale řešení se zatím nenašlo. Pouze bylo konstatováno, že křižovatka bude řízena semafory. Jak bylo nově ohlášeno krajem (tzn. investorem) projektová dokumentace se začne připravovat a každý dobrý nápad dopravního řešení se může projektantům jistě hodit. Jeden takový je součástí tkz. cyklogenerelu, který nechalo město zpracovat již před několika lety ale zatím se jim bohužel nikdo z vedení města nezabýval. Nápad spočívá ve využití údolí Pokratického potoka od začátku ul. Al. Muchy až po lekárnu U Katovny jako cyklistického a pěšího koridoru, který odvede cyklisty, chodce a vozíčkáře z přetížených komunikací Pokratická a Masarykova do zeleného údolí Pokratického potoka. Takto vybudovat bezpečnou a páteřní cyklistickou trasu ze severního okraje města až do samého centra města.(trasa dále pokračuje ul. Křížovou, parkem V. Havla přes parkoviště U Hvězdárny, V. Krajskou až na Mírové náměstí).
V ul. Komenského se předpokládá vybudování speciálního cyklistického přechodu. (Zde se sníží automobilová doprava díky odvedení na západní přivaděč). Obyvatelům všech pokratických sídlišt se tak naskytne možnost využít tuto novou a pohodlnou trasu k bezpečné procházce nebo projet na kole celou trasu bez vjetí na silnici a střetnout se s autem. Vše bez čekání u závor nebo dlouhého čekání u semaforu na složité křižovatce. Navíc v příjemném prostředí okolo potoka lemovaného po celé délce zelení, kdy pěší nebudou nijak brzdit povrchovou dopravu přecházením. Velký význam je také ve vyřešení bezpečnosti chodců při přecházení trati, kdy se zde stalo již několik smrtelných nehod. Řešení spočívá ve vybudování podchodu resp. úpravě současného tunelu, kterým protéká potok pod tratí a zmíněnou křižovatkou. Odvedením pěší a cyklistické dopravy pod úroveň komunikace může dojít k významnému zkrácení průjezdních časů křižovatkou, když chodci nebudou brzdit dopravu přecházením pomocí semaforů.

Celé řešení páteřní cyklotrasy předpokládá výrazný rozvoj bezpečné cyklistické dopravy po městě. Trasa, která je nejenom bezpečná ale také atraktivní pro svoji parkovou úpravu. Zároveň je unikátní ve svém velmi mírném sklonu, tedy vhodná pro každého uživatele a to až na samý okraj našeho města, které leží na úpatí kopce. V případě instalace dostatečného množství cyklistického mobiliáře na náměstí a v širším centru
(s možností úschovy kol např. ve dvoře radnice nebo v cykloprodejně U Hvězdárny) může dojít k významnému snížení počtu parkujících aut na náměstí při zachování každodenního života. Cyklotrasa má svůj význam také opačně, kdy se turisté nebo třeba běžci a lidé žijící v centru můžou bezpečně dostat na kraj města a pokračovat okolo pokratického potoka třeba na Bílou stráň nebo dále do Českého středohoří. Kladných efektů tohoto nápaditého řešení je bezpochyby celá řada a určitě stojí za diskusi právě nyní, když se znovu otevírá možnost pro dokončení západního přivaděče.
Povaha projektu, který významně řeší bezpečnost, rozvíjí cyklodopravu po městě, revitalizuje obecní prostor a zároveň snižuje dopravní zátěž má velkou šanci na získání dotace a to dokonce z několika zdrojů (EU, SFDI, ŽP). Je dobré také zde připomenout, že řešení cyklistické dopravy po městě je 2. místě z desatera problémů, které si veřejnost sama určila.

Odkaz na cyklogenerel:
http://radnice.litomerice.cz/cyklogenerel.html
(stáhněte si popisy, mapy a fotky atd.)

a výňatek z popisu cyklotrasy:
„Revitalizace a harmonizace prostoru podél Pokratického potoka“
1.úsek - 450 m - lékárna U kata - plánovaný kruhový objezd u Pokr. závor.
provoz - pouze pro pěší a cyklisty, délka 450 m, šíře min. 3,0 - 4,0 m , povrch živice, únosnost
3,5 t.
napojení na stáv. komunikaci, doplnění lávky přes potok - š. 3,0 m - pouze pro pěší a cyklisty.
V podrobném revitalizačním návrhu po geodetickém zaměření je možné uvažovat se stezkou po
obou stranách.
2.úsek -100m - lokalita - plánovaný kruhový objezd u Pokr. závor
podpovrchové řešení - podchod pro pěší i cyklisty souběžně s vodním tokem (odděleně) šíře min.
3,0 - 4,0 m,

3.úsek - dl. 315 m od. Pokr. závor - lávka k obch. středisku Družba souběžně s Revoluční ul.
v tomto úseku je možné alternativní řešení s min. náklady tj. po stáv. chodníku se živičným
povrchem s úpravou nájezdů a spádování v délce cca. 50 m.
Nové řešení spočívající v s revitalizaci profilu potoka návratem k přírodnímu charakteru a
vytvoření nové komunikace vč vhodného propojení spojovací lávky k obch. středisku Družba.
4. úsek - lávka ke Družbě a přilehlé parkoviště - délka 30 m
v tomto úseku je nutné provést nájezd a terénní dorovnání s ohledem zemní těleso lávky s rozdílem
výšek cca . 1,0 m, š. 3,0 - 4,0 m. Úpravu křížení se stávající pěší cestou je nutné provést nájezdem
jak ze strany spodní živičné cesty , tak i ze strany parkoviště s odstraněním stáv. bet. schodů.
5.úsek - dl. 250 m, š. 3,0 - 4,0 m od lávky k Družbě (parkoviště) - křížení s ul. Březinova cesta.
v tomto úseku se předpokládá provedení nové živičné komunikace vč. dospádování ke křížení
s Březinovou cestou. V tomto úseku se nalézají i pozemky (zbořeniště) soukromého vlastníka spol.
Proba s.r.o.
6. úsek - přes Březinovu cestu - úprava obrubníků, přechod a značení, změna parkování.
7. úsek - ul. U potoka - oprava povrchu , úprava nivelety a místní spádování - 150 m2
8. úsek -křížení přes ul. A. Muchy - ul.U Statku - úprava obrubníků, přechod a značení, změna
parkování, úprava stání pro kontejnery
9. úsek rekonstrukce ul. U Statku - dl. 155 š. 4,5 m
10. úsek nová konstrukce pokračování ul. U Statku - dl. 715 m, š. 4,0 m - k mostku přes
Pokratický potok - gloritová vozovka s posypem
11. úsek - oprava mostku přes Pokratický potok u rybníka - dl. 10 m š. 4,0 m (bet. potr. 2 x DN
1200 mm dl. 5,0 m .
12. úsek - cesta kolem Štampova mlýna - 612 m, š. 4,0 m gloritová vozovka s posypem
13. úsek - od mostku u Pokr.rybníka k mostku u Skalice - dl. 802 m gloritová vozovka s posypem

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 06:46
od vodomerka
ano, to je přesně ta nejkontroverznější a nejdražší část celého cyklogenerelu, bohužel... :/

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 08:48
od Petr Urbánek
vodomerka píše:ano, to je přesně ta nejkontroverznější a nejdražší část celého cyklogenerelu, bohužel... :/


Navrhuji si položit otázku zda by tato údajně "nejkontroverznější a nejdražší část" stála při efektivním tendrování dodavatele bez obvyklých malých domů ap. více než např. rekonstrukce gotického hradu (investice převyšovala 165 mil.Kč a provozní náklady jsou každoročně dotovány z městského rozpočtu částkou převyšující 5 mil.Kč) ?

Další otázkou je kterou z těchto dvou staveb by občané města využívali více a která by tedy pro ně měla větší přínos ? U mně jednoznačně vítězí cyklostezka s bezpečným propojením sídlišť a Českého středohoří s centrem města a cyklostezkou podél Labe, která by navíc předešla smrtelným úrazům chodců na Pokratických závorách jelikož by sloužila i jako podchod pod železniční tratí. Její každoroční provoz by byl mnohem levnější než u gotického hradu a kromě většího přínosu pro naše spoluobčany by jednoznačně podpořila také zvýšení turistického ruchu o nějž se tak neúspěšně město stále pokouší.

Na dubnovém veřejném fóru 10 největších problémů Litoměřic se na 2. místě umístil požadavek občanů "Zlepšit cyklodopravu ve městě". Pro doplnění zde uvádím, jak plánuje tento požadavek řešit vedení města dle návrhu odsouhlaseného na posledním jednání zastupitelstva města dne 24.7.2014 :
Navrhovaná opatření:
1) aktualizace tras, průběžné osazování dopravního značení na trasy, které nevyžadují stavební úpravy, příprava projektové dokumentace na realizaci trasy od Terezínské Kotliny, přes Tyršův most do ulice Vavřinecká.
2)prověření možnosti získání vhodného dotačního titulu


Z tohoto plánu jasně vyplývá, že i přes zcela jasný požadavek občanů se vedení města nehodlá téměř vůbec zabývat zlepšováním cyklodopravy ve městě, ale preferuje realizaci cyklostezky do Terezína, jejíž realizace je samozřejmě mnohem jednodušší.

Kritéria dle nichž vedení města vybírá projekty k realizaci nebyla nikdy publikována a tak nám nezbývá nic jiného než se dohadovat. Skutečný veřejný zájem občanů v nich ale bohužel vždy nevidím.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 09:33
od vodomerka
myslím, že ve městě jsou i jiná místa, kde se za cenu tunelu pod pokratickými závorami dá udělat mnohem více práce a zprůjezdnit i jiné lokality.
dokud nebude vytvořena nějaká smysluplná studie křižovatky u Pokr. závor, nemá moc smysl tunelovat. Vzhledem k zaslepení Štursovy ulice můžou cyklisté jezdit klidně tamtudy, pouze se provedou sídlištěm Střed. také je mi líto nevyužití cesty podél Pokratického potoka, ale dokud se nevymyslí nějaká zátopám odolná a levná varianta potrchu této cyklostezky, nemá smysl tam cokoliv dělat. první voda, a že jich tam za rok projde několik, všechno smete do potoka. takže bych byl radši za jiné úpravy, které nebudou tak finančně náročné.
co se plánovaného připojení Terezína s Litoměřicemi týká, tak to je rozhodně výborná zpráva! kvůli turistům i místním občanům, kteří tím směrem dojíždějí do práce - zejména jsem rád, že se konečně město rozhoupalo a začalo řešit (nějakým způsobem) cyklisty na Tyršově mostě. Nasměrování cyklistů do Vavřinecké ulice, pokud nebude provedeno nějakým revolučním řešením, považuji za nešťastné a nebezpečné. I turisti z lodi páchají dopravní přestupek a jezdí do centra Mosteckou ulicí.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 09:36
od vodomerka
a k "malým domů" - dokud se nezmění poměry na radnici, budou se tu stále vyhrávat tendry za ceny vyšší než obvyklé. (můžete se podívat na rozpočet zateplení Havlíčkovky, co si vyžádal p. Sarnovský)

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 11:36
od litelot
vodomerka píše:myslím, že ve městě jsou i jiná místa, kde se za cenu tunelu pod pokratickými závorami dá udělat mnohem více práce a zprůjezdnit i jiné lokality.
dokud nebude vytvořena nějaká smysluplná studie křižovatky u Pokr. závor, nemá moc smysl tunelovat. Vzhledem k zaslepení Štursovy ulice můžou cyklisté jezdit klidně tamtudy, pouze se provedou sídlištěm Střed. také je mi líto nevyužití cesty podél Pokratického potoka, ale dokud se nevymyslí nějaká zátopám odolná a levná varianta potrchu této cyklostezky, nemá smysl tam cokoliv dělat. první voda, a že jich tam za rok projde několik, všechno smete do potoka. takže bych byl radši za jiné úpravy, které nebudou tak finančně náročné.
co se plánovaného připojení Terezína s Litoměřicemi týká, tak to je rozhodně výborná zpráva! kvůli turistům i místním občanům, kteří tím směrem dojíždějí do práce - zejména jsem rád, že se konečně město rozhoupalo a začalo řešit (nějakým způsobem) cyklisty na Tyršově mostě. Nasměrování cyklistů do Vavřinecké ulice, pokud nebude provedeno nějakým revolučním řešením, považuji za nešťastné a nebezpečné. I turisti z lodi páchají dopravní přestupek a jezdí do centra Mosteckou ulicí.


Právě pro vytvoření smysluplné studie křižovatky může tento nápad napomoci. Co se týká odolnosti stezky, tak je ideální asfalt, který se v zátopových částech dělá. V tomto případě je to navíc i řešení pro bruslaře. Pokratický potok se sice občas zvedne z koryta ale dosud žádné škody nenadělal. Již dnes je koryto po celé trase cyklostezky upraveno pro zamezení eroze břehů. Pro vybudování komunikace je tam proto dostatek místa a břehy mají ideální sklon. V některých místech může být vybudována komunikace po obou březích, což by bylo přínosem k rozdělení cyklistů a bruslařů. Celé koryto pravidelně udržuje majitel pozemků a spráce Povodí Labe. Musí to dokonce dělat ze zákona, což je velká výhoda pro město ve snížení nákladů na údržbu cyklotrasy. Dokonce může existovat možnost ve spolufinacování, kdy Povodí Labe, tedy stát (Ministerstvo zemědělství) získá komunikaci pro snadnou správu a údržbu pokratického potoka. S výstavbou se můžou vybudovat i některá protipovodňová opatření. Nemám tím ale na mysli betonové zdi, které v tomto případě nejsou vůbec potřeba.
Část nákladů na vybudování podjezdu by určitě šlo zahrnout do realizace výstavby křižovatky (např. přeložku inženýrských sítí). Investorem by tak byl kraj.
Možnost pro financování z jiných zdrojů než z rozpočtu města je, jak se ukazuje celá řada a dokonce se může město dělit o budoucí náklady na údržbu tohoto zeleného cyklistického koridoru, tedy vlastně nového parku napříč městem s multifunkčním využitím.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 13:03
od vodomerka
asfalt dopadne stejně, jako cyklostezka podél Labe. kořenům neporučíte. co se bruslařů týká, tak nevím, jestli pro ně zrovna tato cesta bude nějak zvlášť atraktivní, spíš budou cyklistům překážet.

Re: Obchvat Litoměřice

PříspěvekNapsal: 31 črc 2014 15:27
od litelot
vodomerka píše:asfalt dopadne stejně, jako cyklostezka podél Labe. kořenům neporučíte. co se bruslařů týká, tak nevím, jestli pro ně zrovna tato cesta bude nějak zvlášť atraktivní, spíš budou cyklistům překážet.


Máte pravdu, že okolo Labe zvedají kořeny asfalt cyklostezky. Je to ale v místě, kde se bohužel neudělalo žádné podloží a okolo jsou velké topoly, které rostou rychle. Předpokládat se to dalo ale bohužel to nikoho nenapadlo. Nicméně okolo pokratického potoka žádné takové stromy nerostou, takže tento problém zde nemůže nastat. Jsem přesvědčen, že i pro bruslaře bude koridor atraktivní protože sklon je minimální a nebudou zde ani žádné ostré zatáčky a nepřehledná místa jako třeba dole u Labe za nákladním nádražím.

Bude to bruslařská dráha přímo na sídlišti, která navíc propojí město. Místa na dostatečně širokou dráhu je dost a někde může být dokonce po obou březích. U páteřní dráhy, která vede velkým sídlištěm a bude nejdůležitější trasou ve městě se předpokládá hustější provoz a tomu také musí odpovídat parametry komunikace.