Horní nádraží

Re: Horní nádraží

Příspěvekod Lukino » 11 lis 2015 11:27

"rýha" u přejezdu u bazénu je fakt katastrofální no. Předpokládám, že to není dokončené, dneska tam nějací pracanti postávali. Ale možná by chtěl alespoň označit značkou "kozy na silnici". Neznalý do toho vletí padesátkou :-)

U pokratických závor jsem si toho nevšiml a dneska jsme tudy taky jel :shock:
Lukino
 
Příspěvky: 219
Registrován: 23 kvě 2010 11:21

Re: Horní nádraží

Příspěvekod MAtraLTM » 11 lis 2015 11:37

Vladislav Liška píše:Včera jsem odtamtud jel a mám celkem zajímavý postřeh: znatelně se prodloužila doba nástupu při odjezdu směrem do Lovosic. Na třetí kolej se jde tím způsobem, že se musí dojí až na konec perónu na konci stanice, tam se přejde druhá kolej a pokračuje se zpět k budově ke středu nádraží, kde vlak zastavuje. Na peróny je ovšem zakázáno vstupovat před zastavením vlaku, takže skutečně všichni čekali než přijede vlak, zastaví, a pak se vydali na tu štreku. Zároveň s nimi se samozřejmě vydali na druhou štreku i lidé odcházející od vlaku. Hádejte kde jsme se potkali. Jasně, na tom poměrně úzkém přechodu přes druhou kolej. Vzdálenost ani ta tlačenice určitě nejsou problémem, ale zdržuje to a odbavení je zcela jistě pomalejší. Bohužel zpoždění nešlo nijak odhadnout, neb vlak už s velkým zpožděním přijel (a další sbíral cestou do Lovo) :)
hornak.png


Taky to moc nechápu. Přechod mohl být přímo před nádražní budovou. Vlaky z obou směrů by zastavovaly před tímto přechodem. Už vidím ty davy, co po vystoupení z vlaku na třetí koleji jdou 150m zpátky, přejdou a jdou dalších 200m k novému přechodu ;)
MAtraLTM
 
Příspěvky: 25
Registrován: 28 led 2013 13:38

Re: Horní nádraží

Příspěvekod Vladislav Liška » 11 lis 2015 12:21

Zde architekt nebo bezpečák naopak kreativitu projevil, protože ty davy tak skutečně budou chodit - po celé délce nástupiště je totiž velmi špatně přelezitelné zábradlí, takže nic jiného než to obejit nezbyde :)
Vladislav Liška
Uživatelský avatar
Vladislav Liška
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 933
Registrován: 21 kvě 2010 09:48
Bydliště: Litoměřice

Re: Horní nádraží

Příspěvekod MAtraLTM » 11 lis 2015 12:38

Vladislav Liška píše:Zde architekt nebo bezpečák naopak kreativitu projevil, protože ty davy tak skutečně budou chodit - po celé délce nástupiště je totiž velmi špatně přelezitelné zábradlí, takže nic jiného než to obejit nezbyde :)


Zřejmě ten stejný, který "donutil" autobusy na dolňáku couvat :roll:
MAtraLTM
 
Příspěvky: 25
Registrován: 28 led 2013 13:38

Re: Horní nádraží

Příspěvekod laik » 17 pro 2015 17:40

Ne nádraží, ale revitalizace trati Lovosice-Žalhostice. Jeden z důvodů pro opravu trati v řádu stamiliónů zvýšení traťové rychlosti z 50 km/h na 90 km/h. Výsledek dle nového jízdního řádu ČD v praxi : Lovosice-Litoměřice horní nádraží - 1 minuta. Modernizace zabezpečovacího zařízení Litoměřice-horní nádraží sníží dobu potřebnou pro uzavření závor u tkzv. Pokratických závor, doposud je opak pravdou. Vnímám, že vlaky jezdí, nový přechod je bariérový, zákazové značky nikdo nerespektuje, kontrolu nikdo neprovádí. Na straně druhé nechápu medializaci preventivních dopravních akcí u železničních přejezdů 2 x ročně, při masivním nasazení policistů a množstvím zjištěných přestupků. 10 minut u stávajícího řešení vydá za 10 let podobných akcí. Dle mého selského rozumu je opatření jednoduché - přechod zprovoznit, osadit upozorněním na možnost projíždějícího vlaku případně upozorněním přechod na vlastní nebezpečí. Nemusím nic kontrolovat, nikoho postihovat, umožním méně zdatným plynulý přechod a represivní složky se můžou věnovat důležitějším věcem a to za situace, kdy několik stavebních panelů použiji vhodnějším způsobem. Složité, odporuje to normám, předpisům, tak je potřeba iniciovat změny případně hledat alternativní řešení. To nezmohu já, ale je řada lidí placených za uvedené služby. Obdobně nerozumím obsazení stavědel zaměstnanci za situace, kdy vyhybná kolejová pole jsou zcela v jiném místě a ovládaná elektricky. Nechápu pracovní náplň zaměstnance sledující průjezd vlaku na rovné koleji cca 100 m od nádraží. Zaměstnanci/pracují ve směnném provozu / to opravdu nezávidím, ale firmu považuji za ne zcela efektivní.
laik
 
Příspěvky: 55
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Horní nádraží

Příspěvekod ronyk » 17 pro 2015 17:54

Nejsem odborník na zabezpečovací zařízení na dráze, ale jenom mě napadá, že přechod pro chodce bude znít ve stejnou chvíli jako závory. Možná stačilo natáhnout kus drátu od závor k signalizaci a bylo to. Třeba.
ronyk
 
Příspěvky: 402
Registrován: 23 kvě 2010 16:34

Re: Horní nádraží

Příspěvekod laik » 18 pro 2015 12:25

Registruji, že stávající řešení přechodu / oficiálně uzavřeného - značky, zábrany / je dočasné do doby dodání zabezpečení závor, ale reaguji a hledám řešení za situace, kde téměř nikdo předmětné řešení nerespektuje. Zde se musím přiznat, že se chování lidí nedivím. Jsem toho názoru, že přehledný přechod na přehledném místě by bylo možné za určitých podmínek legálně používat a to před konečnou instalací zabezpečení přechodu. /jedná se o překonání jedné koleje bez vlivu dalších druhů doprav/
laik
 
Příspěvky: 55
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Horní nádraží

Příspěvekod ronyk » 25 úno 2016 14:30

Tak jsem dnes koukal na dokonalé řešení nového přechodu kolejí u horního nádraží. Asi to bude troška v celkové sumě repase nádraží, ale přeci jenom mi vrtá hlavou, že na jedné straně nádraží stačí k upozornění umělohmotná tabulka " Pozor vlak" a na druhé straně musí být instalovány závory a světelná a asi i zvuková signalizace k tomu.(To zejména přivítají obyvatelé sousedních domů). Rozdíl mezi počty vlaků na obě strany není přitom velký.
Přílohy
přechod.jpg
ronyk
 
Příspěvky: 402
Registrován: 23 kvě 2010 16:34

Re: Horní nádraží

Příspěvekod jiri.rudolf » 25 úno 2016 15:17

Třeba plánují průjezd Pendolína :D
jiri.rudolf
 
Příspěvky: 175
Registrován: 25 zář 2014 21:58

Re: Horní nádraží

Příspěvekod laik » 03 bře 2016 17:47

Frekvence vlaků na Lovosice a Úštěk je zcela jiná. To neznamená, že zabezpečení přechodu jedné koleje je ekonomicky efektivní ve vztahu k bezpečnějšímu přechodu chodců. Do dnešní doby je přechod plně využíván při překonávání překážek, nerespektování dopravního značení a nezájmu odpovědných na situaci reagovat. Peníze zde vynaložené bylo možné investovat do chátrající nádražní budovy.
laik
 
Příspěvky: 55
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Horní nádraží

Příspěvekod Brockhaus » 10 kvě 2016 07:44

Neví někdo, proč ani půl roku po dokončení rekonstrukce horního nádraží nebyly v ulicích Teplická a Nerudova zřízeny přechody pro chodce? Závory jsou již taky nějaký ten měsíc v provozu, ale dostat se k nim bezpečně není možné, nemluvě o tom, že bez přechodů nelze o bezbariérovém přístupu na nádraží vůbec mluvit.
Brockhaus
 
Příspěvky: 15
Registrován: 25 dub 2016 11:49

Re: Horní nádraží

Příspěvekod vodomerka » 10 kvě 2016 10:23

Mám takový pocit, že se jedná o jinou stavební akci, financouvanou městem. Úpravu celé té křižovatky, snad i s vykoupením části zahrádky, aby se to tam vešlo. Tak nejspíš proto... Zeptám se na dopravní komisi.
Filip Horák - člen Strany zelených ZO Litoměřice
vodomerka
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 470
Registrován: 01 lis 2010 07:28

Re: Horní nádraží

Příspěvekod laik » 10 kvě 2016 19:23

Nerozumím jedné věci, proč po jistě velmi nákladné rekonstrukci drážního zabezpečovacího zařízení jsou intervaly uzavření přejezdu u závor v Pokratické ulici na úrovni minulého století. Prosím odpovědné na uvedené místo se fyzicky dostavit a změřit čas od návěsti znamenající stůj do příjezdu vlakové soupravy a následného otevření přejezdu. Přejezdy hlavních traťových koridorů a silničních tahů s nesrovnatelně vyšší intenzitou dopravy fungují zcela odlišně ve prospěch všech uživatelů. Přejezd Pokratická - Masarykova potažmo 28 října je nadvládou železnice. Je pouze otázkou času, kdy lidé přestanou zařízení respektovat a ohrozí životy vlastní i cestujících ve vlaku. Stávající interval je delší než před rekonstrukcí a to je vskutku zvláštní.
laik
 
Příspěvky: 55
Registrován: 03 dub 2015 14:42

Re: Horní nádraží

Příspěvekod Stanislav Hylán » 10 kvě 2016 22:11

Souhlas, kolem pěti minut "žádná doba". Dalo se to pochopit, když vládlo provizorium, ale za normálního provozu opravdu ne.
Stanislav Hylán
 
Příspěvky: 372
Registrován: 08 čer 2010 20:22

Re: Horní nádraží

Příspěvekod Brockhaus » 13 kvě 2016 10:33

V Teplické nějaké vodorovné značení náhle přibylo, ale jeho smysl není zcela zřejmý. Vypadá to trochu jako přechod pro cyklisty (V8)... Ale svislé DZ chybí. Tak mám obavu, že to bude chodce a řidiče spíš mást.
Brockhaus
 
Příspěvky: 15
Registrován: 25 dub 2016 11:49

Re: Horní nádraží

Příspěvekod Petr » 13 kvě 2016 18:02

Pokud vím, tak nejde o klasický přechod pro chodce, ale pouze tzv. přechodové místo, kde musí chodec dávat přednost projíždějícím vozidlům. Pro mnohé novinka, zdá se. Takže opatrně! Horší je, že si to chodci dále zkracují směrem k pokratickým závorám po zúžené ulici, kde ohrožují sami sebe, nebo si opět prošlapávají cestičky podél koleje. Myslím, že kdyby se vše oplotilo, tak budou lidé raději přelézat plot, v horším případě ho zničí, než by udělali několik kroků navíc...
Petr
 
Příspěvky: 460
Registrován: 22 kvě 2010 09:45

Re: Horní nádraží

Příspěvekod lupus » 12 zář 2016 18:50

Pokud se nemýlím, tak na vybudování přechodu u Horního nádraží se město finančně podílelo. Nevím komu patří přilehlý pozemek, t.j. prostor pod Nerudovou ulicí, kde byly vybudovány schody a přístupové cesty ke zmíněnému přechodu a rovněž
okolí bylo zahradnicky upraveno. Když se však porozhlédnem jaký je stav těchto ploch na sklonku léta, nelze než konstatovat : Tristní ! Plevel, plevel, natolik hustý a vysoký, až to kohosi naštvalo a pár těch nájezdníků vyrval a pohodil na cestu. Také jedno z řešení v tom našem ZDRAVÉM MĚSTĚ.
lupus
 
Příspěvky: 138
Registrován: 03 dub 2011 18:39

Předchozí

Zpět na Rozvoj města

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník