Velkoplošná obrazovka

neděkujeme...

Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Milan » 26 kvě 2010 17:52

Dovoluji si obnovit téma, které bylo na městském fóru velmi živé. Už nevím, zda to bude rok či byl rok od instalace tohoto zařízení. Chci se jen zeptat, zda veškeré úkony k odstranění obrazovky probíhají, či jaký je stav věci nyní.
Děkuji.
Uživatelský avatar
Milan
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 322
Registrován: 21 kvě 2010 12:57
Bydliště: Litoměřice

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod babča » 26 kvě 2010 18:47

Ještě tomu není rok, :) ale 1.narozeniny bude mít ta obluda už v srpnu. Určitě nám tam vydrží :x . A tak doufám, že alespoň zastiňovadlo má od místních památkářů povolení na další dobu, aby nám zase nezačala vysílat.
babča
 
Příspěvky: 194
Registrován: 21 kvě 2010 15:23

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Lukino » 26 kvě 2010 18:51

Mohlo se to využít k vysílání finále MS v hokeji, uzavřít po tu dobu most, to by bylo pokoukání, i na Staromáku by nám záviděli :lol:
Lukino
 
Příspěvky: 222
Registrován: 23 kvě 2010 11:21

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Petr Panaš » 26 kvě 2010 19:51

Celá záležitost nespí, v rámci správních řízení jsou momentálně nějaká odvolání řešena krajským úřadem. Souběžně s tím se vedou i jednání se zástupkyní firmy, došlo k demontáži některých zařízení, byť obrazovka sama stále zůstává. Je příslib brzkého odstranění. Pokud by nebyl splněn, snad se vyřeší řízení, která se vedou. Vymahatelnost práva je v tomto případě dost pomalá a proto se ukazuje, že řešení nestandardní (umístění zábrany) se jeví jako nejúčinější. Pevně doufám, že co nejdřívě obojí zmizne.
Petr Panaš
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1104
Registrován: 21 kvě 2010 12:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Milan » 26 kvě 2010 20:43

Díky pane Panaši, určitě budeme všichni rádi, že obojí zmizne.
Trochu OT: je zajímavé, že firma nechá ladem ležet skoro rok svůj výrobní nástroj, to mi hlava nebere, vždyť jinde, na povoleném místě mohla klidně vydělávat peníze :shock: .
Uživatelský avatar
Milan
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 322
Registrován: 21 kvě 2010 12:57
Bydliště: Litoměřice

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Petr » 26 kvě 2010 21:47

Doufám, že budou zveřejněny sankce za to pirátství a stejně tak i jméno konkrétního člověka, který má tu opičárnu na svědomí!
Petr
 
Příspěvky: 469
Registrován: 22 kvě 2010 09:45

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Petr Panaš » 17 čer 2010 18:23

Nu, nakonec se povedlo. http://www.litomericko24.cz/c-15912-lit ... mesto.html Vzhledem k tomu, že správní řízení o uložených sankcích nejsou ukončena (podána odvolání, druhoinstanční orgán ještě nerozhodl) nelze více sdělit.
Petr Panaš
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1104
Registrován: 21 kvě 2010 12:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod PáGa » 18 čer 2010 09:34

Dobrý den,
včera večer když jsem venčila psa něco mi chybělo ve výhledu na kostel :roll: .......podívám se důkladněji a nemohu věřit svým očím :shock: je skoro celá PRYČ!! Dobrá věc se podařila :lol: :lol:
PáGa
 
Příspěvky: 6
Registrován: 04 čer 2010 13:34

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod babča » 30 zář 2010 20:33

Dnes byla v jedné z diskuzí opět zmíněna stará kauza obrazovky u mostu. Zajímalo by mě, jestli opravdu byly uplatněny nějaké sankce vůči provozovatelce.
babča
 
Příspěvky: 194
Registrován: 21 kvě 2010 15:23

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Tomas.Marny » 30 zář 2010 20:57

babča píše:Dnes byla v jedné z diskuzí opět zmíněna stará kauza obrazovky u mostu. Zajímalo by mě, jestli opravdu byly uplatněny nějaké sankce vůči provozovatelce.

jsem zvědav zda se dočkáte odpovědi, pokud ano, zkuste se optat kdy nám opraví díry v silnicích v Pokraticích, mě nehodlá nikdo odpovědět, Vám snad ano.... :twisted:
Tomas.Marny
 
Příspěvky: 653
Registrován: 22 kvě 2010 18:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Petr Panaš » 03 říj 2010 16:32

Odpověď Babče : Ano byly. Zatím ovšem stále nejsou pravomocné. Odpověď Tomas.Marny : Vážně nevím, tuto problematiku nemám na starosti. Zda odpoví někdo kompetentní, kdo může odpověď poskytnout, nevím. S mou odpovědí určitě nemůžete být spokojen, tak snad jen pro pocit, že to alespoň čtu i když odpověď neznám.
Petr Panaš
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1104
Registrován: 21 kvě 2010 12:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod babča » 03 říj 2010 17:27

Díky za odpověď, ale je to fofr to rozhodování o odvolání. Obrazovka od června dole (díky bohu), dnes je 3.října a konec stále v nedohlednu.
babča
 
Příspěvky: 194
Registrován: 21 kvě 2010 15:23

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Tomas.Marny » 03 říj 2010 21:57

Petr Panaš píše:Odpověď Babče : Ano byly. Zatím ovšem stále nejsou pravomocné. Odpověď Tomas.Marny : Vážně nevím, tuto problematiku nemám na starosti. Zda odpoví někdo kompetentní, kdo může odpověď poskytnout, nevím. S mou odpovědí určitě nemůžete být spokojen, tak snad jen pro pocit, že to alespoň čtu i když odpověď neznám.

Ale ten pocit........ :twisted:
Proč někdo z radnice nenakope do zadnice ty lidi co jsou za to odpovědní??? Copak to vám nikomu z radnice nevadí???? Fakt ne? Odpovím za Vás, NEVADÍ.
Škoda.............. :evil:
Omlouvám se, že to je malinko mimo téma.
Tomas.Marny
 
Příspěvky: 653
Registrován: 22 kvě 2010 18:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Tomas.Marny » 20 říj 2010 11:05

Dobrý den,
tak máme po volbách, už je dokonce i 20.10. 2010.
Mohl by někdo kompetentní z města dát informaci jak se vyvíjí kauza velkoplošné obrazovky?
Mám ten dojem že se vše tak nějak uklidilo, nebo se mýlím?
Tomas.Marny
 
Příspěvky: 653
Registrován: 22 kvě 2010 18:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Bc.Martina Skoková » 25 říj 2010 10:49

Dobrý den, ve věci velkoplošné obrazovky byla vedena dvě řízení, a to stavebním úřadem pro neoprávněné užívání stavby, kde byla uložena peněžitá sankce a následně byla tato pokuta vymožena v exekučním řízení. Dále řízení, které vede odbor kultury a památkové péče, kde bylo podáno odvolání proti rozhodnutí o uložení peněžité sankce. Na základě tohoto odvolání krajský úřad rozhodnutí prvoinstančního orgánu zrušil a věc vrátil k novému projednání a rozhodnutí. Řízení stále probíhá.
Bc.Martina Skoková
 
Příspěvky: 5
Registrován: 24 zář 2010 11:48

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Tomas.Marny » 25 říj 2010 12:20

Děkuji za informaci.
Je prosím možné zveřejnit výši pokuty která byla vymožena exekučně?
Děkuji
T.M.
Tomas.Marny
 
Příspěvky: 653
Registrován: 22 kvě 2010 18:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Bc.Martina Skoková » 25 říj 2010 16:09

Podrobnější informace nelze sdělovat na tomto foru, je třeba požádat o ně v souladu s ust. zákona č. 106/1999 Sb.
Bc.Martina Skoková
 
Příspěvky: 5
Registrován: 24 zář 2010 11:48

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Tomas.Marny » 25 říj 2010 20:47

Úplné znění zákona č. 106/1999 Sb.,

o svobodném přístupu k informacím, jak vyplývá ze změn provedených zákonem č. 101/2000 Sb., zákonem č. 159/2000 Sb., zákonem č. 39/2001 Sb., zákonem č. 413/2005 Sb, zákonem č. 61/2006 Sb. a zákonem č. 110/2007 Sb.
ZÁKON
o svobodném přístupu k informacím
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
ČÁST PRVNÍ
§ 1
Tento zákon zapracovává příslušný předpis Evropských společenství1) a upravuje pravi-dla pro poskytování informací a dále upravuje podmínky práva svobodného přístupu k těmto informacím.
§ 2
Povinnost poskytovat informace
(1) Povinnými subjekty, které mají podle tohoto zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti, jsou státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgá-ny a veřejné instituce.
(2) Povinnými subjekty jsou dále ty subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti.
(3) Zákon se nevztahuje na poskytování informací, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví1a), a dalších informací, pokud zvláštní zákon1b) upravuje jejich poskytování, zejmé-na vyřízení žádosti včetně náležitostí a způsobu podání žádosti, lhůt, opravných prostředků a způsobu poskytnutí informací.
(4) Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.
1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2003/98/ES ze dne 17. listopadu 2003 o opakovaném použití informací veřejného sektoru.
1a) Například zákon č. 527/1990 Sb., o vynálezech a zlepšovacích návrzích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 529/1991 Sb., o ochraně topografií polovodičových výrobků, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 478/1992 Sb., o užitných vzorech, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 452/2001 Sb., o ochraně ozna-čení původu a zeměpisných označení a o změně zákona o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpi-sů, zákon č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách a o změně zákona č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích), ve znění pozdějších předpisů, (zákon o ochranných známkách), ve znění zákona č. 501/2004 Sb.
1b) Například zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, a zákon č. 344/1992 Sb., o katastru nemovitostí České republiky (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů.
§ 3
Základní pojmy
(1) Žadatelem pro účel tohoto zákona je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci.
(2) Možností dálkového přístupu pro účel tohoto zákona je přístup k informaci neomeze-ného okruhu žadatelů pomocí sítě nebo služby elektronických komunikací2).
(3) Informací se pro účely tohoto zákona rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.
(4) Informací podle tohoto zákona není počítačový program.
(5) Zveřejněnou informací pro účel tohoto zákona je taková informace, která může být vždy znovu vyhledána a získána, zejména vydaná tiskem nebo na jiném nosiči dat umožňují-cím zápis a uchování informace, vystavená na úřední desce, s možností dálkového přístupu nebo umístěná v knihovně poskytující veřejné knihovnické a informační služby podle kni-hovního zákona2a).
(6) Doprovodnou informací pro účel tohoto zákona je taková informace, která úzce sou-visí s požadovanou informací (například informace o její existenci, původu, počtu, důvodu odepření, době, po kterou důvod odepření trvá a kdy bude znovu přezkoumán, a dalších důle-žitých rysech).
§ 4
Poskytování informací
(1) Povinné subjekty poskytují informace žadateli na základě žádosti nebo zveřejněním.
(2) Informace poskytovaná zveřejněním se poskytuje ve všech formátech a jazycích, ve kterých byla vytvořena. Pokud je taková informace zveřejněna v elektronické podobě, musí být zveřejněna i ve formátu, jehož specifikace je volně dostupná a použití uživatelem není omezováno.
(3) Je-li informace poskytována na základě žádosti, poskytuje se ve formátech a jazycích podle obsahu žádosti o poskytnutí informace, pokud tento zákon nestanoví jinak. Povinné subjekty nejsou povinny měnit formát nebo jazyk informace, pokud by taková změna byla pro povinný subjekt nepřiměřenou zátěží; v tomto případě vyhoví povinný subjekt žádosti tím, že poskytne informaci ve formátu nebo jazyce, ve kterých byla vytvořena.
(4) Pokud je požadovaná informace součástí většího celku a její vynětí by bylo pro po-vinný subjekt nepřiměřenou zátěží, poskytne povinný subjekt takový celek v souladu s tímto zákonem.
2) § 2 písm. h) a n) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejí-cích zákonů (zákon o elektronických komunikacích).
2a) Zákon č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon), ve znění zákona č. 1/2005 Sb. 2
(5) Pokud je to možné s přihlédnutím k povaze podané žádosti a způsobu záznamu poža-dované informace, poskytnou povinné subjekty informaci v elektronické podobě.
§ 5
Zveřejňování informací
(1) Každý povinný subjekt musí pro informování veřejnosti ve svém sídle a svých úřa-dovnách zveřejnit na místě, které je všeobecně přístupné, jakož i umožnit pořízení jejich ko-pie, tyto informace:
a) důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost,
b) popis své organizační struktury, místo a způsob, jak získat příslušné informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnu-tí o právech a povinnostech osob,
c) místo, lhůtu a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutím povinného subjektu o právech a povinnostech osob, a to včetně výslovného uvedení požadavků, kte-ré jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a označení příslušného formuláře a způsob a místo, kde lze takový formulář získat,
d) postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů, a to včetně příslušných lhůt, které je třeba dodržovat,
e) přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informa-ce, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí,
f) sazebník úhrad za poskytování informací,
g) výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování in-formací (§ 18),
h) výhradní licence poskytnuté podle § 14a odst. 4,
i) usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad vydaná podle § 16a odst. 7,
j) adresu elektronické podatelny.
(2) Povinné subjekty jsou ve svém sídle povinny v úředních hodinách zpřístupnit
a) právní předpisy vydávané v rámci jejich působnosti,
b) seznamy hlavních dokumentů, zejména koncepční, strategické a programové povahy, které mohou být poskytnuty podle tohoto zákona včetně případných návrhů licenčních smluv2b) podle § 14a,
a to tak, aby do nich mohl každý nahlédnout a pořídit si opis, výpis nebo kopii.
(3) Do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost povinný subjekt tyto informace zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích, poskytnutých v jiné než elektronické podobě, nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích postačí zveřejnit doprovodnou informaci vyjadřující jejich obsah.
(4) Povinné subjekty jsou povinny zveřejňovat informace uvedené v odstavcích 1 a 2 též způsobem umožňujícím dálkový přístup. Tato povinnost se nevztahuje na povinné subjekty, které jsou pouze fyzickými osobami. V případě informací uvedených v odstavci 2 písm. a)
2b) Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně někte-rých zákonů (autorský zákon), ve znění zákona č. 81/2005 Sb.
3
postačuje ke splnění této povinnosti uvedení odkazu na místo, kde jsou tyto informace již zve-řejněny způsobem umožňujícím dálkový přístup. Strukturu zveřejňovaných informací stanoví prováděcí právní předpis.
(5) Povinné subjekty, které vedou a spravují registry, evidence, seznamy nebo rejstříky obsahující informace, které jsou na základě zvláštního zákona každému přístupné, jsou tyto informace povinny zveřejňovat v přehledné formě způsobem umožňujícím i dálkový přístup. Na tyto subjekty se pro tento účel nevztahuje povinnost zamezit sdružování informací podle zvláštního právního předpisu3a).
(6) Povinnost zveřejnit informace podle odstavců 4 a 5 splní povinný subjekt tím, že je způsobem umožňujícím dálkový přístup bez zbytečného odkladu zpřístupní správci portálu veřejné správy nebo mu je předá. Formu a datový formát zpřístupňovaných a předávaných informací stanoví prováděcí právní předpis.
(7) Povinný subjekt může informace podle odstavce 1 zveřejnit i dalšími způsoby a s výjimkami uvedenými v tomto zákoně může zveřejnit i další informace.
§ 6
Povinnost odkázat na zveřejněnou informaci
(1) Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může povinný subjekt co nejdříve, nejpozději však do sedmi dnů, místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace.
(2) Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, povinný subjekt mu ji poskytne.
§ 7
Ochrana utajovaných informací
Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy4) označena za utajovanou in-formaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
§ 8
zrušen
§ 8a
Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochra-nu4a).
3a) § 5 odst. 1 písm. h) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů.
4) Zákon č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti.
4a) Například § 11 až 16 občanského zákoníku, § 5 a 10 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů.
4
§ 8b
Příjemci veřejných prostředků
(1) Povinný subjekt poskytne základní osobní údaje4b) o osobě, které poskytl veřejné pro-středky.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na poskytování veřejných prostředků podle zá-konů v oblasti sociální, poskytování zdravotní péče, hmotného zabezpečení v nezaměstna-nosti, státní podpory stavebního spoření a státní pomoci při obnově území4c).
(3) Základní osobní údaje podle odstavce 1 se poskytnou pouze v tomto rozsahu: jméno, příjmení, rok narození, obec, kde má příjemce trvalý pobyt, výše, účel a podmínky poskytnu-tých veřejných prostředků.
§ 9
Ochrana obchodního tajemství
(1) Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím6), povinný subjekt ji nepo-skytne.
(2) Při poskytování informace, která se týká používání veřejných prostředků, se nepova-žuje poskytnutí informace o rozsahu a příjemci těchto prostředků za porušení obchodního tajemství.
§ 10
Ochrana důvěrnosti majetkových poměrů
Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení8) povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.
§ 11
Další omezení práva na informace
(1) Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
4b) § 5 odst. 2 písm. a) zákona č. 101/2000 Sb.
4c) Například zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění pozděj-ších předpisů, zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 12/2001 Sb., o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo ji-nou pohromou a o změně zákona č. 363/1999 Sb., o pojišťovnictví, ve znění pozdějších předpisů (zákon o státní pomoci při obnově území).
6) § 17 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník.
8) Například § 24 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů, § 23 záko-na č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů, § 14 záko-na č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, § 24a zákona č. 551/1991 Sb., o Všeobecné zdravotní pojišťovně České republiky, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
5
a) se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu, nebo
b) jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím.
(2) Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
a) jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace sou-hlasí,
b) ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona9) a v předem stanovených pravidelných obdo-bích až do nejbližšího následujícího období, nebo
c) by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského2b).
(3) Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kont-rolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu11), podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty in-formace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
(4) Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
a) probíhajícím trestním řízení,
b) rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou pravomocných rozsudků,
c) plnění úkolů zpravodajských služeb12),
d) přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
e) činnosti příslušné organizační složky Ministerstva financí podle zvláštního právního předpisu12a).
Ustanovení zvláštních zákonů13) o poskytování informací v uvedených oblastech tím nejsou dotčena.
(5) Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen „právo autorské“)2b), je- li v držení
a) provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů13a),
b) škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského záko-na13b) a podle zákona o vysokých školách13c),
9) Například zákon č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, zákon č. 6/1993 Sb., o České národní bance, ve znění pozdějších předpisů.
11) Například zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 15/1998 Sb., o Komisi pro cenné papíry a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.
12) § 5 a 8 zákona č. 153/1994 Sb., o zpravodajských službách, ve znění zákona č. 118/1995 Sb.
12a) Zákon č. 61/1996 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
13) Například § 8a zákona č. 141/1961 Sb., trestní řád, ve znění zákona č. 292/1993 Sb., § 45 zákona č. 166/1993 Sb.
13a) Zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 484/1991 Sb., o Českém rozhlasu, ve znění pozdějších předpisů.
13b) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
13c) Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých ško-lách), ve znění pozdějších předpisů.
6
c) knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního záko-na2a),
d) Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje13d), nebo
e) kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, diva-dla, orchestry a další umělecké soubory.
Poskytování těchto informací v souladu se zvláštními předpisy tím není dotčeno.
§ 12
Podmínky omezení
Všechna omezení práva na informace provede povinný subjekt tak, že poskytne požado-vané informace včetně doprovodných informací po vyloučení těch informací, u nichž to sta-noví zákon. Právo odepřít informaci trvá pouze po dobu, po kterou trvá důvod odepření. V odůvodněných případech povinný subjekt ověří, zda důvod odepření trvá.
§ 13
Žádost o poskytnutí informace
(1) Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
(2) Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
(3) Ustanovení § 14 až 16a a § 18 platí pouze pro žádosti podané písemně.
§ 14
Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informace
(1) Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt.
(2) Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jmé-no, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
(3) Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické po-datelny13e) povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud adresa elektronické
13d) § 2 odst. 2 písm. b) a c) zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje).
13e) § 2 písm. y) zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění zákona č. 440/2004 Sb.
7
podatelny není zveřejněna, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného sub-jektu.
(4) Neobsahuje-li žádost náležitosti podle odstavce 2 věty první a adresu pro doručování, případně není-li elektronická žádost podána podle odstavce 3, není žádostí ve smyslu tohoto zákona.
(5) Povinný subjekt posoudí žádost a:
a) brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
b) v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, roz-hodne o odmítnutí žádosti,
c) v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
d) nerozhodne-li podle § 15, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění; je-li zapotřebí licence podle § 14a, předloží v této lhůtě žadateli konečnou licenční nabídku.
(6) O postupu při poskytování informace se pořídí záznam.
(7) Lhůtu pro poskytnutí informace podle odstavce 5 písm. d) může povinný subjekt pro-dloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o deset dní. Závažnými důvody jsou:
a) vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
b) vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
c) konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
§ 14a
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
(1) Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva au-torského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
(2) Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestano-ví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
(3) Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „li-cenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, po-
8
kud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
(4) Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
(5) Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
(6) Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství.
§ 15
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti
(1) Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhod-nutí o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
(2) Pokud nebylo žádosti vyhověno z důvodů ochrany obchodního tajemství podle § 9 nebo ochrany práv třetích osob k předmětu práva autorského podle § 11 odst. 2 písm. c), musí být v odůvodnění rozhodnutí uvedeno, kdo vykonává právo k tomuto obchodnímu tajemství nebo kdo vykonává majetková práva k tomuto předmětu ochrany práva autorského, je-li tato osoba povinnému subjektu známa.
§ 16
Odvolání
(1) Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
(2) Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
(3) Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povin-ným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení roz-kladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit.
(4) Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinné-ho subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskyt-nout.
9
§ 16a
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
(1) Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může po-dat žadatel,
a) který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
b) kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o od-mítnutí žádosti,
c) kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhod-nutí o odmítnutí, nebo
d) který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
(2) Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
(3) Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
a) doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
b) uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
(4) O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
(5) Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
(6) Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. a), b) nebo c) přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že
a) postup povinného subjektu potvrdí,
b) povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, žádost vyřídil, případně předložil žada-teli konečnou licenční nabídku, nebo
c) usnesením věc převezme a informaci poskytne sám nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při vý-konu samostatné působnosti.
(7) Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti podle odstavce 1 písm. d) přezkoumá po-stup povinného subjektu a rozhodne tak, že
a) výši úhrady nebo odměny potvrdí,
b) výši úhrady nebo odměny sníží; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samo-správných celků při výkonu samostatné působnosti, nebo
c) povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, zjednal nápravu, jde-li o úhradu nebo odměnu za poskytnutí informace územním samosprávným celkem v samostatné působ-nosti.
(8) Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
10
(9) Rozhodnutí podle odstavců 6 a 7 se oznamuje žadateli a povinnému subjektu. Proti rozhodnutí vydanému podle odstavců 6 a 7 se nelze odvolat. Jde-li však o rozhodnutí podle odstavce 6 písm. c), nelze se odvolat pouze v případě, kdy rozhodl nadřízený orgán určený podle § 178 odst. 2 věty poslední správního řádu nebo podle § 20 odst. 5 tohoto zákona.
(10) Je-li poskytnuta informace podle odstavce 6 písm. c), žadatel může ve smyslu od-stavce 1 písm. a) nebo c) postupovat obdobně.
§ 17
Hrazení nákladů
(1) Povinné subjekty jsou v souvislosti s poskytováním informací oprávněny žádat úhra-du ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimo-řádně rozsáhlé vyhledání informací.
(2) Pokud byla v licenční smlouvě sjednána odměna, nelze požadovat úhradu nákladů.
(3) V případě, že bude povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, pí-semně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena.
(4) Nesplní-li povinný subjekt vůči žadateli oznamovací povinnost podle odstavce 3, ztrácí nárok na úhradu nákladů.
(5) Poskytnutí informace podle odstavce 3 je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, povin-ný subjekt žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta podle věty druhé neběží.
(6) Úhrada je příjmem povinného subjektu.
§ 18
Výroční zpráva
(1) Každý povinný subjekt musí vždy do 1. března zveřejnit výroční zprávu za předchá-zející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací podle tohoto zákona ob-sahující následující údaje:
a) počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
b) počet podaných odvolání proti rozhodnutí,
c) opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhod-nutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech vý-dajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a po-vinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení,
d) výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí vý-hradní licence,
11
e) počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu je-jich vyřízení,
f) další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona.
(2) Pokud má povinný subjekt zvláštním zákonem uloženou povinnost předkládat veřej-nou výroční zprávu obsahující informace o jeho činnosti, začleňuje údaje podle odstavce 1 do této výroční zprávy jako její samostatnou část s názvem „Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“.
§ 19
Umožnění přístupu k informacím nebo poskytnutí informací za podmínek a způsobem stanoveným tímto zákonem není porušení povinnosti zachovávat mlčenlivost uložené zvlášt-ními zákony15).
ČÁST DRUHÁ
PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
§ 20
(1) Povinnost uvedená v § 5 odst. 2 nastává dnem 1. ledna 2001. Pro obce, které nejsou městy16), povinnost podle § 5 odst. 2 nastává dnem 1. ledna 2002.
(2) Povinnost uvedená v § 5 odst. 3 nastává dnem 1. ledna 2002.
(3) Lhůta pro poskytnutí informace [§ 14 odst. 3 písm. c)] a prodloužení této lhůty (§ 14 odst. 5) se v prvních 12 měsících od účinnosti zákona prodlužují na dvojnásobek, a dalších 12 měsíců se prodlužují o polovinu.
(4) Pokud tento zákon nestanoví jinak, použijí se při postupu podle tohoto zákona
a) pro rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
b) pro odvolací řízení a
c) v řízení o stížnosti pro počítání lhůt, doručování a náklady řízení
ustanovení správního řádu17); dále se při postupu podle tohoto zákona použijí ustanovení správního řádu o základních zásadách činnosti správních orgánů, ustanovení o ochraně před nečinností a ustanovení § 178; v ostatním se správní řád nepoužije.
(5) Nelze-li podle § 178 správního řádu nadřízený orgán určit, rozhoduje v odvolacím ří-zení a v řízení o stížnosti ten, kdo stojí v čele povinného subjektu.
(6) Informace, které se týkají přenesené působnosti územního samosprávného celku, po-skytují orgány územního samosprávného celku v přenesené působnosti.
15) Například zákon č. 15/1998 Sb., zákon č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, zákon č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 283/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 6/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
16) Zákon č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
17) Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád. 12
§ 21
(1) Vláda vydá nařízení, kterým upraví součinnost orgánů státní správy s obcemi při za-jišťování povinností obcí podle § 5 tohoto zákona.
(2) Vláda stanoví nařízením zásady stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací.
(3) Ministerstvo vnitra stanoví vyhláškou
a) strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle § 5 odst. 1 a 2 způsobem umožňujícím dálkový přístup,
b) osnovu popisu postupů podle § 5 odst. 1 písm. d),
c) formu a datový formát údajů pro zpřístupnění nebo předání informací podle § 5 odst. 6.
§ 22
Účinnost
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2000.
***
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, nabyl účinnosti dnem 1. prosince 2000.
Zákon č. 159/2000 Sb., kterým se mění zákon č. 61/1996 Sb., o některých opatřeních pro-ti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 15/1998 Sb., a některé další zákony, nabyl účinnosti dnem 1. srpna 2000.
Zákon č. 39/2001 Sb., kterým se mění zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů, a o změně některých dalších zákonů, nabyl účinnosti dnem vyhlášení (25. ledna 2001).
Zákon č. 413/2005 Sb., o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o ochraně utajo-vaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2006.
Zákon č. 61/2006 Sb., kterým se mění zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in-formacím, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění zákona č. 81/2005 Sb., a zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozděj-ších předpisů, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2006.
Zákon č. 110/2007 Sb., o některých opatřeních v soustavě ústředních orgánů státní sprá-vy, souvisejících se zrušením Ministerstva informatiky a o změně některých zákonů, nabyl účinnosti dnem 1. června 2007.
Tomas.Marny
 
Příspěvky: 653
Registrován: 22 kvě 2010 18:58

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod Vladislav Liška » 25 říj 2010 21:05

Děkuji paní Skokové.
Nad některými ustanoveními zákona o informacích by se dalo dlouho diskutovat. Myslím, že výše pokuty není až tak zajímavá, zvlášť pokud byla vymožena v exekuci, tak asi nebylo moc kde brát. Důležité je, že město to nehodilo za hlavu a nevyšumělo to do ztracena. Jasný signál, že si nemůže každý dělat co se mu zlíbí.
Vladislav Liška
Uživatelský avatar
Vladislav Liška
Ověřený uživatel
 
Příspěvky: 1004
Registrován: 21 kvě 2010 09:48
Bydliště: Litoměřice

Re: Velkoplošná obrazovka

Příspěvekod worwan » 26 říj 2010 17:18

Tomas.Marny píše:Úplné znění zákona č. 106/1999 Sb.,

o svobodném přístupu k informacím, jak vyplývá ze změn provedených zákonem č. 101/2000 Sb., zákonem č. 159/2000 Sb., zákonem č. 39/2001 Sb., zákonem č. 413/2005 Sb, zákonem č. 61/2006 Sb. a zákonem č. 110/2007 Sb.


...
zkráceno adminem - zbytečné tapetování, dělá to bordel ve čtečkách
...


Zákon č. 110/2007 Sb., o některých opatřeních v soustavě ústředních orgánů státní sprá-vy, souvisejících se zrušením Ministerstva informatiky a o změně některých zákonů, nabyl účinnosti dnem 1. června 2007.

:lol: :lol: :lol: :lol: něco delšího by nebylo?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
worwan
 
Příspěvky: 256
Registrován: 27 črc 2010 14:20


Zpět na Kritizujeme

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron