Politici jsou stále přesvědčeni, že tištěné médium - deník, noviny - jsou nejdůležitějším vlivovým nosičem informací. Inzertní poradci je o tom přesvědčují.
Nejde ani tak o klasickou plošnou či řádkovou inzerci, ale o možnost ovlivnit obsah. Něco napsat, něco zveřejnit, nebo naopak něco nenapsat a nezveřejnit.
Jak se tohle platí? Nejčastějším fíglem je předplatné.
Městské a obecní úřady, městské či krajské nemocnice, příspěvkové organizace. Tyto subjekty si předplatí noviny. Ovšem ne jedny, dvoje, troje. Klidně za 20, 50 i 500 tisíc korun ročně.
Co se stane? Významný počet prodaného nákladu končí u městských a obecních úřadů, příspěvkových organizací či v nemocnicích, protože prodaný náklad u pultového prodeje klesá.
Je to bezpochyby špatná zpráva pro novinový byznys jako celek, ale především pro klasické inzerenty, kteří potřebují reklamní sdělení rozšířit k co největšímu počtu lidí, tedy potenciálních klientů.
Pokud navíc noviny píší dle přímého či nepřímého zadání politiků, kteří si předplácejí noviny z veřejných rozpočtů nebo záměrně zamlčují informace, cíloví čtenáři noviny neberou vážně. Dokonce si velká část novin po právu vyslouží označení jako Lügenpresse (v překladu lžitisk).
http://www.severoceskydenik.cz/blog/zpr ... te-se.html